Dlouhodobý půst 2023 - 28 dnů!

TELEGRAFICKY:

... zahájení půstu 10.6.2023 (93,2 kg)
... poslední den (30.06.2023) naplánovaného 21denního půstu: + energie a - 11 kg (2)
... celý poslední týden mě otravuje myšlenka - prodloužit půstování na 28 dní (a přijmout plán na rok 2024 = 35 dní)
... rozhodnuto(!), "přibalím" si týden navíc (celkem tedy 28 dní) = budu mít novou zkušenost a pasuje mi to v "návratovce" (3) ještě do dovolené
... krize byly relativně mírné a dosavadní průběh velmi podobný minulým půstům (4)
... očekával jsem větší úbytek hmotnosti (kdysi při 1. půstu, 23 dní, to bylo 17 kg)
... budu tedy končit 7. července a napadá mě, že takto proběhlý půst odpovídá i roční době ve vztahu k mému znamení (váhy) (1)
... půst zdárně ukončen 7. července, byl to týden krizí a větší únavy
... realizován 14 denní návrat (dle již vyzkoušených postupů...)
... důraz na "staro-nový" stravovací styl = vyvážená strava s větším energetickým výdejem než příjmem + ostatní co mi vyhovuje (něco z SCD, LC, paleo
... oživení sportovních aktivit (6), (9), (10), (11), (12), (13), (19)
... zajímavá kniha o metabolismu a věcech souvisejících "Jak pálit a neukládat" (7)
... začínám s domácím jogurtem (14) + denní konzumací fermentované zeleniny (15)
... zahajuji výrobu vlastní kombuchy ze zeleného čaje, oolongu a BMT (16)
... vracím se ke klíčení (17)
... kvasím (20)
... striktní dny odlehčení formou "minipůstů" (21)
... příležitostně chodím bos (22), bosá turistika (23)
... zkouším "WUGI" (24)

VÝVOJ HMOTNOSTI PŘI DLOUHOTRVAJÍCÍM PŮSTU:

... zahájení půstu                 - stav k 10. 06. 2023: 93,2 kg (-0,0 kg)
... konec půstu                     - stav k 08. 07. 2023: 77,1 kg (-16,1 kg)
... po návratu                       - stav k 22. 07. 2023: 82,2 kg (- 11,0 kg) (18)

VÍCE INFORMACÍ:

... najdete v článku:
"Půst, přerušovaný půst (tzv. IF) a jak na ně"
... a na přednášce:
"Vylepšete si zdraví čajem, bylinami a půstem"

LEGENDA:

(1) někde jsem četl /zkusím dohledat zdroj), že každá polovina roku je vhodná pro jiná znamení, vycházela mi druhá půlka a "chuť na půst mě vždy přepadne v měsících červen / červenec; jindy mi to nevyhovuje, zkoušel jsem jarní půst a nevydržel ani čtyři dny :-(; jaro tak řeším různými detoxikačními kůrami (čajovo-bylinnými), divokými bylinami, větším pohybem a kvalitní relaxací
(2) viz stránka o půstu v Blogu o zdraví (a životě)... (DobreCaje.cz): "Půst, přerušovaný půst (tzv. IF) a jak na ně"!
(3) po půstu nastává velmi důležité (a složité) období - návrat k "normální" stravě, jež by měl trvat stejně dlouho jako půst (resp. dle některých autorů alespoň polovinu času půstu)
(4) postupně se objevily bolesti všude, kde vím, že není něco dlouhodobě v pořádku (žlučníkové cesty, močový měchýř, žaludek/reflux, krční páteř, kolena); tradičně mě v druhém týdnu trápila únava nohou, v kritické době jsem tak, tak vyšel tři patra a myslel, že mi "nohy upadnou", zejména bolely stehna, zadní i přední část
(5) SCD, neboli Specific Carbohydrate Diet, česky Specifická sacharidová dieta, je způsob výživy s vyloučením těch druhů sacharidů, které naše tělo nedokáže strávit úplně nebo vůbec (polysacharidy, škroby, dvojité sacharidy - disacharidy, např. brambory, rýže, kukuřice, vše z pšenice a jiných druhů obilí)...; viz Elaine Gottschall – "Breaking The Vicious Cycle"; viz článek "Co je SCD"
(6) chůze, běh, plavání, kolo
(7) Petr Novák, "FitPlan"
(8) 1/3 šťáva + 2/3 voda + voda; 1/2 šťáva + 1/2 voda + voda; koncentrované šťávy + voda; zeleninová polévka, fermentovaná zelenina, šťávy atd.
(9) "paleo snadno"-Lucka Grusová, - hovězí, vepřové i kuřecí , + ryby všeho druhu, LowCarb-nízkosacharidové stravování (manuál v .pdf, vyvážená strava - Margit Slimáková - zdraví talíř
(10) plank - Josef Šálek
(11) dýchání (Dýchánky - Rostislav Václavek)
(12) cvičení (čínské cvičení čchi kung - Václav Vocásek)
(13) cvičení vlastní vahou (Aleš Lamka)
(14) pořídil jsem jogurtovač (First Austria FA5120-2) = vyrábím vlastní jogurty
(15) kvašená zelenina všeho druhu a kimči
(16) zahájena výroba domácí kombuchy - z mých thajských (bio) čajů a bylin; VyváženéZdraví.cz
(17) vracím se ke klíčení
(18) pořadí záznamu, hmotnost, kumulativní úbytek od počátku, přírůstek (+) nebo úbytek (-) za týden, kumulativní přírůstek od počátku
(19) HIIT 3x za týden - desetiminutové tréninky (20 týdnů)
(20) kvasím (kimchi, zeleninu a kde co)
(21) IF (viz "Půst, přerušovaný půst (tzv. IF) a jak na ně"); pondělí = "odlehčení" + úterý 24 hod. "minipůst" + středa "odlehčení"
(22) Klára Lewitová - abeceda pro nohyAHINSA SHOES
(23) bosá turistika (chození ve sněhu)
(24) domácí kefírové nápoje (WUGI)

...